اخبار ایرا

فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی در روستای ایرا + عکس پوستر

به گزارش ایرالاریجان، سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل، با اشاره به اعلام فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: با هدف ارج نهادن به جایگاه والای علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی از مفاخر جهان اسلام و ایران، ستاد توسعه روستای ایرا زادگاه این عالم وارسته با محوریت فرمانداری آمل تشکیل شد.

وی افزود: با بررسی مشکلات این روستا، رسیدگی به وضعیت آنتن‌دهی روستا، مسیر تردد اهالی، دوستداران، علاقمندان و تأمین آب شرب منطقه در دستور کار قرار گرفت همچنین توجه به رویکردهای فرهنگی این حوزه از دیگر اهداف ستاد توسعه ایرا است که با مشارکت شورای اسلامی روستا و خانواده معظم‌له راه‌اندازی شد.

فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: با اعلام برگزاری مسابقه طراحی بیت‌الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون حسن حسن‌زاده آملی با رویکرد و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی و عرفانی بر اساس شرایط و مقررات ملی ساختمان، مرکز تحقیقات مسکن و آئین‌نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه براساس فراخوان طراحی، بیان کرد: بقعه در زمین موجود طبق فایل نقشه‌برداری شده به صورت مساحی و توپوگرافی موجود، طبق برنامه فیزیکی تهیه شده از سوی کارفرما، برای دستیابی به اهداف جامع علمی، پژوهشی، فرهنگی همراه با در نظر گرفتن مضامین و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، اعداد مقدس عرفانی و ملاحظات اقلیمی سازگار با بافت منطقه، جهت تشرف علما حوزوی، اندیشمندان دانشگاهی، ارادتمندان داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

حسینی با اعلام اینکه هیأت داوران مسابقه دکتر محمود گلابچی، دکتر غلامحسین معماریان، مهندس عبدالحمید نقره‌کار و داور علی‌البدل جناب آقای دکتر مهران احمد نژاد است، خاطرنشان کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای این طراحی رتبه نخست ۳۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۲۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: ۳۰ اردیبهشت امسال مهلت پایانی فراخوان است و جلسه بخش داوری در اول خرداد واقع در روستای ایرا برگزار شده و اهدای جوایز ساعت ۱۰ صبح تاریخ ۲۷ تیر امسال همزمان با عید غدیر خم راس در روستای ایرا برگزار می‌شود.

معاون استاندار مازندران گفت: شماره دبیرخانه برای هماهنگی و دریافت جزئیات فراخوان ۰۹۳۶۳۰۹۰۲۷۶ تعیین شد.

پوستر فراخوان طراحی بقعه مزار حضرت علامه حسن زاده آملی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا